Härligt...

Min första julafton EVER som jag inte stressat runt på. Fantastiskt! Bestämde mig i förra veckan att bara fira jul hos mamma på julafton och hos pappa på juldagen! Värsta bra grejen! Julafton brukar oftast mest bara vara stress, jäkt och dåligt samvete över att man inte varit lika länge här som där!

Gårdagens bilresa genom skogarna, var inte skoj alls! Jag var tröttast och hade fullt upp att försöka hålla mig vaken hela tiden. Mina medresenärer har ju tyvärr inte fått tummen ur röven och tagit körkort ännu. Dåligt. Ja, Tilde har ju inte riktigt åldern inne ännu. Men när hon väl har det, får hon ta körkort direkt! Så jag slipper köra runt!

Väl framme hade mamma tänt marschaller och ljus runt hela huset! Superfint! Inne i huset var det pyntat i varje vrå och skinkan stod klar på spisen! Vi drack glögg och åt skinkmacka och klädde granen! Så härligt! Tilde la sig 00.00. Galet. Sen sov hon tyvärr inte mycket under natten... Spänningarna inför tomten och julafton var väldigt stora och hon tyckte sig höra nånting konstigt hela tiden... Ja, och tänka sig, tomten hade minsann varit där på natten och lagt ett paket i julstrumpan. Så hon hade rätt! ;)

TOMTESTRUL hade jag i år igen. Jag måste bli vuxen och inse att den riktiga tomten inte hinner komma till oss efter Kalle Anka varje år. Nej, tyvärr så måste man fixa en sån själv. Och det är alltid lika svårt. Idag svor jag och stånkade över detta hela dagen. Det slutade med att min kära mor fick ställa upp och gå ut och pulsa lite i snön med skägg, säck och fackla. För att inte avslöja sig fick vi hjälpa tomten att prata och läsa på paketen, för han hade ju halsfluss den stackars gamle mannen.  Och JA, det funkade bra. Tomten funkade! =) Alla glada å nöjda! Massa paket hade han med sig också! =)

Dagens värsta är att min favorit-Ida och hennes föräldrar ligger hemma och är supersjuka på självaste julafton! Stackare stackare! Hoppas dom blir bättre snart!

Nu ska jag strax sova. I morgon blir det Julafton no:2 och galej på natten! Måste vara utvilad till dess. Juldagspartajen har ju en förmåga att alltid spåra ur. Tidigare års  bravader har varit hjärnskakning, simma i snön, däckat på fest 22.00. Ja, uscha... Men i morn blir det bara galet party!

Rolig sak! Grejjade lite på FB och kom in på en quiz om hur mitt 2010 blir. Här är svaret:

Hur blir mitt år 2010?
Emma took the Hur blir mitt år 2010? quiz and the result is Ljust
2010 blir din nya vändning. Ett år av misstag och sorg har du lämnat bakom dig och gud kommer att ge dig en ny början med glädje och kärlek. Du kommer få dig gott både ekonomiskt och kärleksfullt. Ta vara på denna chans och se inte tillbaks på förra året!



Härligt va?!
Det bådar gott!

Nu ska jag sova!
Myyysjul på er alla!


EMMA




JULMAT =)






Innan vi klädde granen! Fin va?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0