Julegrisar är vi allihopa


LINNEA, DAVID & JAG i SOMRAS





Yo Tjo!

Yeah... Dan före dan före dan före dopparedan! Det låter ju som att det är långt kvar till julafton alltså! Då borde man väl hinna med allt man ska! Eller?! Här hemma har vi i alla fall gått igenom hela julgodisregistret nu typ. Rischoklad, polkachoklad, pepparkakor, pepparkakshus, julegrisar i marsipan och knäck! De två sistnämnda, eller tre snarare, finns det fina historier om. Bilder från galet knäckkok å pepparkakshusbygge kommer snart. Gristillverkningen avslutades med att jag förstörde alla grisar i chokladen så dom blev små julråttor! Men men... Mys har det varit iallafall!

Dagen började inte skoj! JAG VILL HA LOV NU! SOVMORGON TACK! Tilde är aptrött på morgonen. Får släpa upp henne. Stackars pluttan! Väl ute var garaget helt igenfruset och jag fick agera HULKEN 07.15! Jag kokade av ilska. Fingrarna var blodiga av kyla och vassa stålkanter, men efter närmare trettio minuters kämpande, med en skrikande frusen unge i bakgrunden, fick jag upp porten! Och då blev jag GLAD igen! Sedan har måndagen varot underbar!

Ikväll kom systeryster och David hit! Vi har ätit mat och haft glöggmys! Nu sitter vi alla framför varsin dator här i soffan. Uschamejja! NU måste vi skärpa till oss!

Eftersom jag inte hittat någon elektriker som kan koppla in min tvättmaskin så måste jag nu tvätta i tvättstugan, som ligger LÅÅÅÅÅÅNGT bort! Inte skoj när det är närmare -20 grader. Uscha. Men men... Så NU ska jag bege mig ut och hänga tvätt! Syster tvingas med minsann!

PUSS SO LONG

 

 

DAgeNS! Jag ska fan inte äta en endaste till godis eller choklad eller snuskig onyttighet till i jul! Det är dagens sanning!

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0