världens onyttigaste

Uschamejja, nu har jag en hemsk ångest! Jag har varit galet onyttig i en hel vecka typ nu! Godis, mat, glass och sprit! Inte bra! Usch! Känner mig verkligen äcklig! I morgon måste jag fanken bränna lite fett! Och no more SHIT! Jag ska ju bli så himla slimmad inför beach 2010! Och jag är jävligt PEPPAD!

Igår firade vi jul hemma hos pappa! Mysigt värre! Diskmaskinen (som uppskattningsvis är lika gammal som mig, eftersom huset byggdes då), hade gått sönder igen, så pappa låg mest på golvet och mekade, samtidigt som Lena stod och handdiskade julhelgens disk! Jag säger bara! Köp en ny diskmaskin för fanken.... Men nja, det anser inte riktigt pappa! Saker ska användas så länge som möjligt! Snark! Vi andra spelade Pictionary och det var la skoj! Sen blev det Lutfisk! Ingen favorit tyvärr! Jag mår illa av lukten! Uscha! Det blev köttbullar å prinskorvar för majoriteten av folket!

Sen blev det julklappar igen, och jag fick bla.. en drömtydningsbok! Superkul! Jag gav Viktor en klockren klapp! En bok där du lär dig dina bästa dancemoves! Shit vilken rolig bok! Den vill jag också ha!

Efter dess drog jag till Tällbyn och lite förferre hos Maria och pappa Larsa! Där var det galet och myyys! Hanna å Mats var där, å sötaste Cati kom! Mammas gamla snubbe sen typ 40 år tillbaka var också där. Haha! Sen blev det traditionellt juldagsfirande på Folkets Park! Inklusive bugg och körva mä brö! Underbart roligt hade jag och massa gammalt känt folk träffade jag! KUL KUL!

I morse vaknade jag väldigt tidigt av att min älskade tösabit ville visa att hon lärt sig läsa litegrann! Hon är så duktig gumman så! Och jag fick lite dåligt samvete över att jag var så oengagerad!

Sedan har vi varit och hälsat på älskade gamla farmor och farfar, som snart blir 90 år båda två! Galet galet! Dom är så underbara. Dom pular runt i sitt gamla kök som dom gjort i alla år. Och det är så fint att se! Vi fick Ris-a-la-malta och hallon från trädgården! Mumsigt!

Efter dess fick jag äntligen åka hem till min lilla Ida-goding! Dom har ju varit supersjuka i flera dagar, men nu är dom på bättringsvägen! Skönt! Bror min fick jag tyvärr inte se så mycket av eftersom han hade Bärgningsjour, snön föll som aldrig förr, samtidigt som alla "stockholmare" ska upp till Sälen = mycket jobb för bärgarn!

Nu ska jag nog sova! I morgon tar vi nog oss en tur närmare norska gränsen. Vi ska skjutsa hem gamla mormor och kolla över julpyntet hemma på Näset!

NATTI NATTI

Bilder på finaste prinsessorna! =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0