Förbannad dag

Idag är jag bara förbannad på allt. Fy fan! Dagen började med huvudvärk och kommer förmodligen sluta med det också! Morgonen började med en jätteledsen Tilde som absolut inte ville gå till skolan! Det hela slutade med att jag fick ta henne över axeln och bära henne till skolan! Väl gråtandes där, hittade jag ingen personal på fritids och när jag äntligen lämnat över henne till någon som hon inte verkade känna igen speciellt bra, fick jag rusa iväg eftersom det var tio minuter kvar tills jag börjar jobba 18 km bort! Med gråten i halsen över min älskade tösabit som hela morgonen gråtit över varför hon måste börja så tidigt... och inga andra barn i klassen börjar så här tidigt.... och inga andra mammor och pappor slutar lika sent som du... Usch, det skär i mammahjärtat.

Men vafan gör andra folk igentligen... Är det ingen som jobbar, eller hur jobbar folk? Jag är på jobbet 38 timmar i veckan och pendlar ca 2 timmar sammanlagt! Det blir 40 timmar. Trodde det hörde till det normala, men tydligen inte? Funderar och räknar ofta på om jag skulle börja jobba 75 %, men det blir en hel del mindre pengar i kassan varje månad. Det går inte. Det vill nog varken jag eller Tilde heller! Men vad ska man göra? Jag har så himlans ont i hjärtat över det här. Lyckligtvis kunde jag glädja min kära tös med att det är torsdag och vår sluta-tidigt-dag!

Hämtade Tilde klockan 14! Då gick vi hem, myste lite och tog sedan en liten tur till stan! Tilde tog favoriten, sparkcykeln! Sexårspresenten från mig! Vi gick till Träffpunkt Galleria för att besöka leksaksaffären. Jag bar med mig sparkcykeln ned till leksaksaffären och ställde den mot affärens glasvägg! Vi var sedan inne i butiken i 10-15 minuter. Under den tiden hade jag kollat till sparkcykeln en gång! När vi handlat klart är sparkcykeln BORTA! Nån jävel har snott den! Tilde börjar gråta hysteriskt och vi sprang runt och letade lite i köpcentrumet och utanför...  Vad fan är det för folk som stjäl en sparkcykel inne i ett köpcentrum. Jag kan ge mig fan på att det är några jävla snorungar som snott den, lekt lite med den och sen slängt ifrån sig den nånstans.  Fan! Akta er! Jag ska klå upp er om jag ser er!

Inne på HM lyckades Tildes nya Polly Pocket (som vi inhandlade på leksaksaffären) försvinna... Snaaark! Tur att en snäll dam hittade den!



Jobbig grej nummer fem: I flera dar har jag fått påminnelse om ett stort brev som väntar på mig på ICA! Jag såg att det stod att brevet var från Vitalas. Jag tänkte, jag har fanken inte beställt något därifrån. För typ 3 år sedan lurade en telefonförsäljare på mig omega 3 från företaget. Jag blev ruinerad på skiten och höll inte på att kunna gå ur! Iaf hämtade ut "Det stora brevet" eller paketet, som jag mer skulle kunna kalla det, idag! Det innehöll 60 kapslar piller för kvinnor som tränar mycket och en cykeldator. "Tack Emma, för att du väljer ett friskare liv" För enbart 188 spänn...  Jag har fan inte beställt skiten och jag hatar sånt här. Har inte tid att hålla på att ringa runt och avbeställa och skicka tillbaka mitt i flyttbestyr, jobb, cellprov som inte funkar så jag måste ränna tillbaks, familjerättssamtal, möbeluppdelning, magkatarr och fan allt. Orkar inte med mer bara... Ja, jag har inte PMS heller, för det hade jag förra veckan! Jag är bara jävligt less! Vill bara vara ledig och färdigflyttad nu...

Karln som jag fortfarande bor med har gjort mig på jävligt dåligt humör ikväll oxå! Usch å tve... Och nu har jag massa jävla disk efter fredagsfikabaket som jag lyckades glömma bort... och komma på alldeles försent! Men men... NU står kladdkakorna klara för arbetskamraterna i morgon! Tyvärr doftar hela hemmet inte god kladdkakedoft utan sönderbränd glögg som blev bortglömd och helt svart i all vrede...

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄEEE! En sak till! Vårt superduperbra Mediacenter för en sisådär 15-20000 funkar inte ikväll heller... Hate this fucking technology! Tacka vet jag vanlig teve med vanlig antennkabel, Rakt in! Fy fan, jag som ville se Paradise... Nu skulle jag gå in och kolla programmet på kanal 6:s hemsida! Tro fan att dom avslöjar stort vem som åkte ur direkt! Japp, så äre! Nu får jag sluta innan det här spårar ur!

Nä Ja e´inte bitter ja inte!
Men Tilde är mitt allt!

Kram Tavelram!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej tjejen.. Gudarna ska veta att det inte är lätt ibland... Känner igen det du skriver om att ha ont i mammahjärtat.. Jag har också undrat många gånger vad folk gör egentligen. Jag slutar jobba kl 18 varje dag och mina barn är alltid sist kvar på dagis och fritids.. Det är så pissigt.. Men vad ska man göra..? Stor kram till dig.

2009-12-01 @ 12:34:16
URL: http://jennyis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0