Skruttan sjuuuk



I Måndags när vi kom hem från jobb/fritids vid femtiden var Tilde på toppenhumör! Sprang omkring och lekte som vanligt... Vid sextiden sätter hon sig i soffan och börjar klaga över att hon fryser! Jag förstår inte riktigt vibbarna utan ber henne sätta på sig en tröja... Några minuter senare kommer hon in till mig i köket och hackar tänder och ser superblek ut! Jag bäddar ner henne framför teven med filtar! Hon hackar tänder som en galning....

Ca tio minuter senare känner jag att hon är brännhet på hela kroppen! Tar tempen på henne och graderna på termometern bara rusar upp till 39, 40 nästan 41! Jag blir dunderorolig! Vad är det som händer???! Tilde somnar till lite då och då! Skitobehagligt. Kan knappt minnas någonsin att hon har haft feber! Det händer vädigt sällan och därav min oerfarenhet! Natten blev lång och jobbig och hela gårdagen var febern också hög. Idag börjar hon piggna till, så det är skönt! Vet fortfarande inte vad febern beror på! Hon är ju inte dirkt förkyld heller!

Skruttunge vad rädd man blir när barnen blir sjuka! Jag fattar inte varför det alltid är värst på nätterna också???!!
Då känner man ju sig som ensammast i världen.


Kommentarer
Postat av: Karolin

Hon har inte fått influensan då? Det låter som det? Har hört att det kommer som ett brev på posten och så får man så hög feber. Kanske ring till sjukhuset för att kolla!!

Kram

2009-11-12 @ 12:52:40
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com/
Postat av: Ems

K! Ja, jag ringde men dom sa att det kunde vara vilket virus som helst och att jag kunde vara lugn... Men hon börjar bli bättre nu, så det kanske inte är något allvarligt...

2009-11-12 @ 15:13:21
URL: http://enblektblondin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0