Natti

En liten nattdikt som min kära mormor läste för mig en gång när jag var olycklig över kärleken:

'Kärleken är utom vett och vilja, sätter sig ömsom på en kvist, ömsom på en lilja'

Kärleken är det mest komplicerade i världen. Och det är som i dikten. Utom vett och vilja. Tyvärr så har den oftast satt sig på en kvist istället för en lilja för mig. Kärleken har ställt till med mycket problem i mitt liv. Det har gjort att jag blivit skraj. Men jag försöker intala mig själv att det är dags att den sätter sig på liljan snart...


Och jag säger: Love as though you never have been hurt before   :)


Puss och natti!

Kommentarer
Postat av: Jonas H Svensson

Liljan e passande! ;)



Puss

2009-10-04 @ 08:50:28
URL: http://jonashsvensson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0