Busy

Vill återuppta bloggandet på allvar... Men det känns som att man är så himlans busy jämt! Och nu vet jag inte riktigt vart jag ska börja. Så mycket har hänt på senaste... Både roligheter och tråkigheter!

Har haft underbara dagar i Sälen med underbara människor!


Men...

Tyvärr så är min älskade farfar väldigt sjuk och hans liv hänger på en skör tråd. Farmor och Farfar har alltid funnits där. Och ska alltid finnas där. Har aldrig ens vågat tänka tanken att dom en dag inte längre finns kvar. Tanken är så hemsk och skrämmande. Nu ligger farfar på sjukhuset och farmor är hemma själv. Hur ska det bli? 90 år är dom båda i år! Och dom har levt tillsammans i många många år. Nästintill 70 år! Förra året firades diamantbröllop, (tror jag det heter) då pratade farfar kärlek i radio! Underbart. Och nu är det så här... Usch =/ Alla fina fisketurer vi haft, farfars galna bilturer och snack om gammelgäddan! För att inte tala om alla ljuvliga dagar i sommarstugan som vi fått ha tillsammans! För alltid världens bästa farfar!

När allt är såhär känner man sig enormt ensam om kvällarna... Ångesten över ensamheten växer. Usch, det är inte kul! Jag vill ha en familj. Känna mig älskad, ha någon som bryr sig om mig och som jag kan bry mig om. Det känns svårt.  Kommer jag någonsin känna så? Känslan och bitterheten blir stor direkt man bläddrar i NA:s familjesidor eller ser en familj på stan. För att inte tala om alla dessa lyckliga pussandes familjer i Sälen... När jag och Tilde själva sitter och fikar i backen. Lagom deprimerande.  Jag orkar inte med den här känslan nu... Jag vill ha en familj, hus, bäbisar! Trivs inte alls med livet nu! Vill bara vara lycklig. Inte vara stressad singelmamma med inpyrd lägenhet och skruttbil. BITTERFITTA är vad jag är nu. Over and out.



En liten rolig sak som hände i veckan. Inte så roligt just då, men nu i efterhand! Fick soppatorsk mitt på motorvägen. Oh shit, vad arg jag blev! Snälla Mickan räddade mig med att hämta barnet på fritids och fixa dunken! Sen körde vi premiärgrill och det var fanken den godaste maten i år! Grillad fläskfilé, klyftpotatis, lök, grillade tomater, aioli, ajvar relish och hallonsoda! Mumma mumma!

Nu har min älskade minitonåring krypit upp vid min sida i sängen!

Natti

Kommentarer
Postat av: Eva

Emma, min Emma.

Du måste försöka se allt det bra som du har, lyckan behöver inte alltid vara i att ha en familj. Du har en underbar dotter, du har en familj, du har personer som brys sig om dig.



Jag kan förstå att det känns ensamt, men jag vill att du ska försöka tänka på hur du ändå har det, att du klarar allt och att du är en väldigt fin människa. Jag vill gärna springa med dig å behöver du snacka nån gång om allt mellan himmel å jord så finns jag här. Så det så. Jag bryr mig. Å om du inte söker så mycket efter lyckan kommer den hoppa på dig när du minst anar det.



Ta hand om dig å du, jag tänker på dig å din familj nu när din farfar är ovan molnen. Kramen damen!

2010-04-21 @ 06:38:34
URL: http://www.deermountaindesign.com
Postat av: Two olsson sisters

Men usch, beklagar verkligen det där med din farfar. Står ni nära varandra?//Emma.

2010-04-21 @ 07:50:03
URL: http://twoolssonsisters.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack för alla fina ord min fina Eva! Men det bara är så! Jag vill ha en man! En riktig man! Men jag är lycklig utan också! Det är bara vissa dagar som jag är väldigt bitter... Sådan var denna dag när jag skrev detta inlägg. Springtur eller promme nån dag blir prima =)



Kram fina donna!

2010-04-22 @ 22:24:49
URL: http://enblektblondin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0