Scary natt...



Vaknade 00.01 av att Tilde skrek som en stucken gris och kom inrusande i mitt sovrum! Hon sa gråtandes: -Jag skulle blåsa ut det, Nu ligger ljuset på golvet... -Det kan börja brinna! Jag försökte lugna henne med att säga Nej, nej nu drömmer du, lägg dig och sov... Men hon vägrade ge sig och tillslut följde jag med henne till vardagsrummet! Där ligger ett ljus och massa stearinljus på golvet, och en hel del stearin på Tildes ben och fot. Hur är det möjligt? När jag la mig vid elvatiden släckte jag alla ljus, det är jag säker på. Och Tilde som lider av den största brand- och ljusfobin just nu skulle aldrig i världen få för sig att tända ett ljus. Dessutom låg tändaren i sovrummet.

Inte nog med det... Väl i sängen satt Tilde upp snyftande och pratade om figurer bredvid väggen, och att dom var läskiga... Så himla obehagligt... Hon stirrade obehagligt på något som för henne var verkligt. Usch... Jag blev skitskraj. Kommer inte att våga lägga mig ikväll... Sover här på soffan framför Tv:n tror jag...

Idag hade jag utvecklingssamtal med Tilde... Tittade i hennes böcker och på en sida hade hon målat och skrivit det hon var mest rädd för.. Det var eld och spöken! Scary det oxå...


Nuuu har jag fastnat i en hockeymatch....

Ha det bra!


Kram kram Tavelram


Kommentarer
Postat av: Karolin

Gaaa va läskigt:-( Låter som ett spöke ju...

Hade inte din farfar dött? Han kanske är där för att säga något?

Hoppas att ni hittar vem som gjort det;-)!



Stor kram K

2010-04-22 @ 22:54:13
URL: http://www.appelblomman.blogspot.com/
Postat av: Emma

Neee, säg inte så. Nu vågar jag inte gå och lägga mig.... ;)



Kram

2010-04-22 @ 23:50:23
URL: http://enblektblondin.blogg.se/
Postat av: Titti

neeeej fyyyyyyyyy va laskigt!

jag som ar sa morkradd! nu kan inte jag sova inatt!

hjalp kommer du ihag alla natter nar vi va sma a sov over, va radda vi var nar vi skulle sova a trodde vi horde eller sag nagot??!!!

uscha.

2010-04-28 @ 00:21:38
Postat av: Emma

Ja, Tittigumman, klart jag kommer ihåg! Speciellt i hästhagen! Hahaaa! Trodde jag såg en stor häst ovanför tältet... Och det gjorde jag! Tur att vi hade med halva bohaget och din stora tygorm som kunde rädda oss! Haha! Oh shit, glömmer aldrig när vi inte hittade tältpinnarna och sov under tältduken... Herregud! I spöregnet! Åh vasd jag skrattar nu och svävar iväg... Måste nog blogga om det någon dag!

2010-04-29 @ 16:07:25
URL: http://enblektblondin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0