Ur hjärtat...

Ahhhh, jag är så ivrig nu å vill så mycket! Men orken stoppar en del och varje kväll är jag tröttast. Tilde likaså. Kylan tär på en och det är faaaan inte kul längre. Igår startade inte bilhelsiket 06.30! På tok för mycket minusgrader och galet opassande en måndagmorgon. Och buss är uteslutet när Tilde går i skolan mitt i stan, helt fel håll från mitt jobb! Som i sin tur ligger 18 km därifrån... JAPPS! Enda alternativet var att ringa Mickan som snällt klev upp för min skull =) Hennes bil startade dock inte heller först... Men vid niotiden kom vi till jobbet iaf! TACK!

Åter till alla mina planer! Vill måla klart här snart. "I morgon" tänker jag varje dag... Men i morgon ska det nog fanken göras ;) Sen vill jag bara träffa alla som jag aldrig hinner träffa. Jag vill åka mer till Västerås och Stockholm och hälsa på syskon och underbaringar! Jag vill åka till Abu Dhabi och hälsa på min bästaste Titti inom en snar framtid... Jag vill, jag vill, jag vill hinna umgås mer med mina kära vänner som bor här och Sara och hennes kids i Askersund! Jag vill åka till Malung oftare och träffa släkten! JAG vill ha mera tid! Hur fanken skulle jag någonsin ha tid eller ork med nån kärlek då? Ja, jag vet inte. Förhoppningsvis kanske man skulle bli piggare och orka mer... Eller bli mer inspirerad. Eller inspiratiionen är det väl inte ett dugg fel på igentligen, det är väl mest det att det är träligt att alltid göra allt själv. Jag och Tilde går varandra på nerverna. Inte bra det heller. Önskar att jag hade fler vänner med barn som hon kan leka med! I hennes ålder! Det är det värsta att få barn ung! Ingen i sin umgängeskrets hade en ynkaste liten plan på att få barn vid nitton, tjugo. Nu börjar deras klockor ticka, och bäbisar ploppar upp här och var! Superskoj... Men några år försent =/

För några år sedan (2004) satt jag, Maria och Titti och planerade när jag skulle få mitt andra barn och dom sitt första! Då var det bara Maria som hade stabilt förhållande och jag och Titti gissade på att vi två snart också skulle ha det. Vi bestämde att vid 25 borde det vara dags! Då skaffar vi barn alla tre och bor i Västerås! Såhär nästan vid 27 har varken Maria, jag eller Titti klämt ut någon guldklimp! Maria är liksom jag SINGEL och långt ifrån den biten just nu. Titti bosatte sig i Förenade Arabemiraten och har sin sydafrikanske pilot! Inte riktigt vad man hade tänkt sig där vid köksbordet i min lilla trea i Brickebacken 2004! Livet blir aldrig som man tänkt sig!

NU är jag mer inne på inseminationsbiten...Eller igentligen inte... Mest ett "Jaha om jag aldrig hittar nån att skaffa barn med, då inseminerar jag väl"! Men sanningen är att jag hatar att vara ensamstående förälder! Även om dottern är underbar liksom mammabiten, så suger ensamståendebiten förjävligt! Ingenting jag rekommenderar någon ig. Man blir fast, har inget eget liv och kan aldrig göra någonting utan sitt barn! Det tär på en. Och barnet! Måste ju vara en plåga att bara umgås med sin mamma jämt!  Finns inget jag är så avis på som samboliv och två föräldrar som tar hand om och tar gemensamt ansvar för sitt barn! Japp! Nu blev jag bitter igen... Men en sak är säker! ENSAM ÄR STARK! Och det vet jag FAN att jag har blivit dessa 5 år som helt ensamstående!


På lördag startar vår lilla grej som vi ska köra! SEX hos mig! Några vänner som kör halvåttahosmig-grejen med trerätters fast klockan SEX! Första SEX hos mig ska vi ha hos Sofie och jag har verkligen sett fram emot det! Kruxet nu är att det är barnvaktsstrul. As always! Någon som är intresserad av att hänga lite med en sexåring på lördag?!

Nu blev det långt. Men jag var tvungen att skriva av mig lite. Har även råkat få kursiv text på allt och får inte bort det... Men men...

Kram


Bilder från vår underbara UAE- resa som piggar upp =)



Härliga stränder! Public beach dög utmärkt till oss lantisar =)



Dubaibeachen... Inte fel den heller...



Underbara Maria! På en restaurang som jag alltid kommer att minnas! =)



Titti i sin fina uniform! Miss youuuuuu!



Våra drömmar om vad som skulle ske när vi var 25! Fastnade mest här... Under en gigantisk ambulans i Abu Dhabi! HAHA



Med underbara vänner på en tapas-restaurang! Kan det bli bättre?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0