Helg i Stockholm

Helgen tillbringades i Stockholm hos Karin och med en bunt härliga brudar! Och några killar förstås. Som kanske mest var i bakgrunden litegrann iofs. Men trevligt värre iaf...

På tågresan Öret- Sthlm i fredags lyckades jag som vanligt göra värsta tabben. Tänker inte avslöja det hele...
Men Karin skulle möta mig på centralen och jag gick inte riktigt av tåget där... Den tankspridda och något flummiga Emma tog över! Mer berättar jag inte pga mitt eget rykte! Haha! Snälla Karin väntade på mig extra länge och tur var väl det!

Sena som vi var tänkte vi nog att Kebab är den snabbaste och bästa maten. Den inhandlades på Pizzeria Paradiset! På Pizzeria Paradiset är det väldigt trångt.  Och någon offentlig toalett finns ej! Drygt när man som jag tampas med återkommande urinvägsinfektion! Men om man frågar snällt och har en minimal rumpa kan man komma in genom skjutdörren som leder till en toalett i en liten garderob. Helt galet! Min rumpa är tyvärr inte minimal så för någon sekund satt jag helt fast där mellan dörrar och garderober...

Stressigt värre blev det sen! Men efter lite snabbfix å smink och en Karin som nästan dragit på sig en blåtira från köksskåpsdörren???! Hmmm?!, kom järngänget från Birka Paradise och annat roligt folk! Vi drack limedrinkar, äppelkaksdrinkar och lyssnade på gamla 90-talshits! Me and I, Pandora...

Sen tillbringade vi en himla massa tid i kön till Cliff Barnes som vi INTE kom in på! Trist! Begav oss då till en krog som jag inte minns namnet på! Stureplan låg den visst på iaf och vi hängde där i en himla massa timmar. Det blev såklart party med hockeykillarna! Haha! Massa drinkar och shots! All night long! Farligt! 05.00 ca däckade jag totalt i taxin hem! Rolig kväll!

Lördagen var en riktig mysdag! Sovmorgon och strosande på stan i solekenet! Lite shopping! Karin köpte ett par snygga glajjer på NK och jag hade lite bakisrus! Sen hade vi en fantastiskt mysig lunch på Fridays och en jävligt rolig argentinare (kanske) på tunnelbanan! Snubben (som var väldigt kort), ville gärna ha Karins telefonnummer och kom springades efter oss! Galet galet!

Kvällen spenderades först på Scandic Englais... Där Karin bjöd mig på en underbart god Strawberry Mohjitoo! (Hur det nu stavas) Sen kom resten av gänget och vi stod återigen i kön till Cliff Barnes! Kom inte in igen... Så vi häckade lite på en aptrång kö, innan vi begav oss till Berns för dans och lutilej! Galet kallt var det där inne, och det bidrog till att vi åkte hem tidigt! (Ca 02.00)!  Hemma i köket åt vi mackor och hade det supermys!

För kännedom: Tågresan hem gick bättre ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0