Tid, ge mig mer...

Tid?! Vad är det? Ett jävla skit som jag hatar... och tiden går för fort! Ting tar tid! Jag hinner aldrig ha långtråkigt iallafall, kan jag lätt säga...

Söndagkväll... Helt slut efter hektisk helg i Malung. Måndag, jobbade jag lääänge. Hem, skynda städa upp och packa upp, röjde igenom garderoben! Sedan fick jag besök av en gammal kär kompis. Vi nattfikade och hade det trevligt...

Tisdag.. Upp tidigt igen. Spöregn! Jobb hela dagen. Inställd grillfest på jobbet =( Trist! Åkte hem och började röja i köksskåp och kyl! Mitt i röjandet var klockan plötsligt 19 och en intresserad bilköpare ringde och ville kolla på bilen! Ut i regnet! Å jag sålde bilen! Galet! Gick in, stirrade på pengarna som låg på bordet och tanken slog mig. Shit, jag har ingen bil. Jag är helt fast. Hur kommer jag till jobbet? Ringde Mickan som snabbt löste problemet till mig. Följer du med och skjutsar mig till jobbet vid 6 så får du låna bilen sen! Värsta schyssta!

Onsdag! Upp dundertidigt. Följa med Mickan till Glanshammar 06,15.... Hem igen, få i barnet frukost, leta hårborste, hittade ingen så det blev fin handkamning! Fresh... Iväg 15 minuter försent... Skola, fritids... Tilde med kall korv i handen! Vad gör man åt en dotter som vägrar äta?! Jaja... Körde Mickans Ficus!  Kom till jobbet tio minuter försent... Hatar tid! Eftermiddag! Mickan kom förbi jobbet och vi åkte med Ficusen mot stan... Hämta Tilde, ner mot stan för en liten shoppingrunda och en glass i solen för Tilde medans Mickan tränade lite ben på ÖKK! Mötte upp chauffören och Ficuslimon utanför Sub och drog vidare till Haga för bad, bubbel och sol! Göttans! Och Tilde har lärt sig simma ordentligt! Trötta, hungriga sprang vi in på Ica och köpte bröd, plättar å skinkosttub! Gah, vad gott! På vägen hem konstaterade Mickan att vi är en för jävla annorlunda familj! VaDÅRÅ? FÖRKLARA! JAMEN, det bara är så. Förklara! Jamen, hur tar du dig till jobb och skola i morgon förresten???! Jadu, jag tar väl taxi! Kosta vad det kosta vill! Okej! Just det! Annorlunda!

Klurar nu på om det blir taxi i morgon bitti eller om vi möjligtvis hinner cykla?! På eftermiddagen kommer iallafall världens snällaste mamma och syster med en annan bil! Och sen ska jag köra mamma till Lesjöfors där hon ska hämta en annan bil... hihi... Och sen får jag besök av syster som stannar till fredag. Och på fredag blir det en tur till Askersund och sen kommer Karin och ev. Maria får jag hoppas! På lördag anländer Lindha och Sanna från Sundsvall och Stockholm! Åh, vad kul vi ska ha det...

Och långtråkigt???! Vad är det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0